קידום אינטרנטי – הבסיס

אנו חיים בתקופה בה הפרסום הולך והופך למרכזי יותר ויותר בחיינו. אם בעבר פרסום היה מוגבל בעיקר לעיתונים, לאחר מכן הוא החלט להשתלט על תחום הטלוויזיה, וכיום הוא קיים באינטרנט בכל מקום כמעט – אתרים חברתיים, אתרי חיפוש, אתרי צפייה ישירה, אפליקציות ועוד.

אז מהו בעצם הקידום האינטרנטי?

קידום באינטרנט מורכב משני מונחים עיקריים – קידום ממומן, וקידום אורגני. לכל אחד היתרונות והחסרונות שלו, וכל אחד עובד על פלטפורמה אחרת ונעשה בצורה אחרת.

הקידום הממומן הינו קידום בו המפרסם משלם ישירות לגורם המפרסם אותו (כמו גוגל או פייסבוק) על מנת להופיע עם המודעה שלו. באופן קידום שכזה יש לכל עסק אופציה להופיע במיקומים ראשונים ברשימת המודעות הממומנות בגוגל בחיפושים על ידי הצעת מחיר גבוהה מספיק. בשל התחרות הרבה בתעשיות מסוימות המחירים להופעה/קליק עשויים לעלות עד למחיר של כמה עשרות שקלים ואפילו מעל למאה.

קידום אורגני לעומת זאת אינו תלוי בהצעות מחיר שמוגשות לגורם המפרסם, אלא בשיפור פני אתר העסק בצורה כזו שגוגל תראה אותו כאיכותי ורלוונטי למילות מפתח מסוימות, ותיתן לו מיקום טוב ברשימה האורגנית (כלומר לא ברשימה של המודעות הממומנות). בקידום זה אמנם לא משלמים לגוגל, אך יש לשלם לספק שירות איכותי שיודע כיצד לשפר את האתר ולגרום לציון איכות גבוה שלו שידחוף אותו למיקומים עליונים.

היתרון המרכזי של הקידום הממומן הוא המהירות שלו – מרגע שהוצעה הצעת מחיר לביטוי, המודעה תתחיל להופיע תוך כמה שעות בפני הקהל הרחב (בהנחה והצעת המחיר אטרקטיבית מספיק אל מול המתחרים). קידום אורגני לעומת זאת עשוי לארוך כמה חודשים ואף יותר, אך יתרונו מונח בכך שמרבית המחפשים בגוגל נוטים ללחוץ על התוצאות האורגניות ולא על התוצאות הממומנות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *