פרסום ושיווק- אז והיום

עולם הפרסום והשיווק עבר שינוי מהותי בעשורים האחרים. אם בעבר מירב הפרסומות היו מופיעות בעיתונים או בטלוויזיה, ספקיות המדיה שהיה לחברה אז, היום רוב הפרסומות נמצאות במרחב הוירטואלי – ברשת. קידום ברשת מתחלק לשני סוגי קידום עיקריים: קידום ממומן, וקידום אורגני.

קידום ממומן הוא כזה שבו משלמים לספק מסוים עבור הופעות או קליקים ברשת שלו (כך לדוגמא בגוגל אדוורדס ובמודעות פייסבוק) ולעומת זאת קידום אורגני הוא קידום שבו מנסים לגרום לאתר להיות איכותי יותר בעיני ספק רשת החיפוש על מנת שיעלה למיקומים טובים יותר. למרות השם “קידום אורגני” חשוב להבין שגם סוג קידום זה עולה כסף למפרסם, ומושקעים בו תקציבים רבים. כך לדוגמא כאשר לקוח רוצה לקדם את הביטוי “הדפסת חולצות” עומדות בפניו שתי אופציות – לשלם ישירות לגוגל על מנת שיציבו מודעות שלו בראש תוצאות החיפוש הממומנות, או לשלם לחברת קידום שתשפר את האתר שלו כך שגוגל יציבו אותו בראש הרשימה האורגנית.

ישנם לקוחות אשר בוחרים בשילוב בין השניים – כיוון שהקידום האורגני הינו תהליך שאורך מספר חודשים, והקידום הממומן מתחיל לפעול מידית – הלקוחות בוחרים להתחיל עם קידום ממומן ואורגני במקביל, ועם עליית הביטויים ברשימה האורגנית להוריד מנפח הקידום הממומן. כך הם מוודאים כי תמיד יופיעו בפני לקוחות פוטנציאליים (בין אם ברשימה האורגנית או הממומנת) ומייעלים את התקציב שלהם.

אם כך ההבדל העיקרי בפרסום ושיווק מתבטא במקומות הפרסום – אשר עברו ממסכי הטלויזיה והעיתונים אל מסכי המחשב. הבדלים נוספים מתבטאים בסוג הפרסומות, אורכן, והמסר שהן מעבירות. עולם האינטרנט הוא דינמי ומהיר, ולכן פרסומות העולות באורכן על דקה יתקבלו פחות טוב בקרב הקהל. בדומה, בשל עומס הפרסומות באינטרנט על מנת ליצור פרסומת איכותית יש צורך בקופירייטינג איכותי שיבדיל אותה משאר הפרסומות המופנות אל הצרכנים באופן תמידי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *